Monday, May 23, 2011

Ucapan Takziah Buat Keluarga Mangsa Tragedi Tanah Runtuh di Hulu Langat

Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera.

      Kalaulah pada hari ini kita bergelak ketawa, berjalan dan melakukan aktiviti seperti biasa, bersyukurlah kerana kita masih lagi diberi kesempatan oleh-Nya untuk meneruskan kehidupan. Namun begitu, hari ini bukanlah hari yang berbahagia dan sesuai untuk bergelak ketawa bagi keluarga mangsa tragedi tanah runtuh di Hulu Langat, Selangor. Tragedi tanah runtuh ini berlaku ekoran hujan lebat pada hari sabtu, 21 Mei 2011.

      Menurut laporan akhbar Utusan Malaysia bertarikh 23 Mei 2011, seramai tujuh orang daripada 16 orang mangsa telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Dusun Nanding, semalam. Kesemua jenazah dikebumikan dalam satu liang lahad lebih kurang pukul 2.30 petang. Mangsa yang terlibat dalam kejadian ini dipercayai seramai 24 orang yang terdiri daripada 20 orang pelajar dan 4 orang kakitangan Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah At-Taqwa di Hulu Langat.


      Marilah kita bersama-sama menyedekahkan Al-fatihah kepada semua mangsa-mangsa yang terlibat. Semoga roh-roh mereka ditempatkan di dalam roh golongan solihin dan mendapt rahmat serta keampunan daripada Allah S.W.T. Sekali lagi, kami, Kamarul hatem bin Mohamad dan Nurul Akma binti Zulkiefli mengucapkan salam takziah buat semua ahli keluarga mangsa Tragedi tanah runtuh.


Berikut adalah sebahagian gambar yang diperoleh daripada tragedi ini :




Gambar di atas merujuk kepada sebahagian daripada Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah At-Taqwa Hulu Langat yang rosak ditimbus Tanah.




Gambar ini juga menunjukkan sebuah mesin jentolak digunakan untuk mencari mangsa-mangsa yang dipercayai tertimbus tanah dalam tragedi ini. 


Gambar pasukan penyelamat yang terdiridaripada bomba dan sukarelawan yang membantu dalam misi pencarian mangsa.

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

HAPPY DEEPAVALI

HAPPY DEEPAVALI

HAPPY EXAMINATION

HAPPY EXAMINATION